Veelgestelde vragen

Een diefstalbescherming is steeds optioneel en omvat het volgende:

  • In geval van diefstal van een standaard set parkeerborden type E1, E3, E9c (of een deel ervan) wordt er geen schadevergoeding in rekening gebracht en huur je de set parkeerborden met een gerust gevoel (*)
  • Anti-diefstalslot om set parkeerborden E1, E3, E9c te beveiligen
  • Extra zware voeten (25kg) op aanvraag. Gelieve dit expliciet te vermelden bij het doorgeven van een aanvraag

Een diefstalbescherming kan afgesloten worden bij elk erkend, professioneel verhuurbedrijf (rechtsvorm BV of NV). Parkeerbordenhuren.be biedt de meest complete diefstalbescherming aan op de markt. Zo ben je zeker dat er geen extra kosten worden aangerekend in geval van diefstal parkeerborden. Andere spelers op de markt werken met vrij hoge huurwaarborgen of beperken – bij het nemen van een diefstalbescherming – de kosten in geval van diefstal tot slechts een deel van de aankoopprijs. Daar is geen 100% dekking gegarandeerd. De diefstalbescherming bij Parkeerbordenhuren.be staat in voor de volledige dekking (geen bijkomende kosten!), mits voldaan is aan de opgelegde voorwaarden.

(*) Enkel geldig mits het binnen de 48u doormailen van een geldige PV, opgesteld door de politie en een verklaring op eer. De diefstalbescherming is niet van toepassing op verlies, vermissing of schade aan het materiaal die niet het gevolg is van diefstal. 

Een diefstalbescherming kan enkel afgesloten worden voor de huur van sets parkeerborden type E1, E3, E9c. Huur je meerdere verkeersborden / verschillende sets parkeerborden / signalisatie voor een signalisatieplan of huur je langer dan 14 dagen? Dan wordt er automatisch een huurwaarborg aangerekend via een bijkomende factuur. De huurwaarborg krijg je terug na afloop van de huurperiode. Uiteraard enkel indien materiaal in dezelfde staat wordt teruggebracht of opgehaald door onze medewerkers.

Het is niet verplicht om te kiezen voor een diefstalbescherming, maar weet dat zonder diefstalbescherming er in geval van diefstal van (een deel van) het materiaal steeds een forfaitaire administratiekost van €25 excl. BTW wordt aangerekend én de sets parkeerborden worden aan onze eigen verkooptarieven gefactureerd. Er worden geen betalingen met wissels van goederen aanvaard. Dit is volledig uitgesloten. Door bij parkeerbordenhuren.be te huren, ben je hiervan op de hoogte en ga je hier dan ook mee akkoord. Dit wordt nogmaals vermeld in onze algemene voorwaarden en in het document / huurcontract dat wordt meegestuurd na het plaatsen van je bestelling. 

Bij het terugbrengen van huurmateriaal wordt de staat van het materiaal gecontroleerd. Dit geldt ook voor huurmateriaal dat wordt opgehaald door onze medewerkers. Indien bij ophaling blijkt dat (een deel van) het materiaal verdwenen of beschadigd is, wordt de politie onmiddellijk verwittigd en zal er een PV opgemaakt worden ter bevestiging van de vaststelling. Dit enkel indien de huurder ons niet vooraf op de hoogte bracht via mail. De administratiekosten hiervoor – contact opname politie – worden doorgerekend aan de klant. Dit met een minimum administratiekost van €25 excl. BTW.

Wij raden aan om huurmateriaal – gezien de vele diefstallen in steden  – steeds op een veilige locatie te stockeren wanneer het niet gebruikt wordt. Dit verkleint het risico op schade of diefstal van het materiaal.

Wij verhuren bewust geen tijdelijke of mobiele verkeerslichten met als reden dat de wetgever voorschrijft dat in geval van defect of zelfs een kleine, tijdelijke storing de verhuurder van de verkeerslichten binnen het uur verplicht (waar dan ook in België en dit 7/7, 24/24) aanwezig moet zijn op de werf om de lichten te herstellen of te vervangen. Wij hebben geen nachtelijke permanentiedienst of ploegen die binnen het uur mobiele / tijdelijke verkeerslichten kunnen vervangen of herstellen op Belgisch grondgebied. Indien u tijdelijke verkeerslichten wenst te huren of graag laat plaatsen, kunnen wij wel de gegevens van onze partners – gespecialiseerd in mobiele verkeerslichten – (inclusief interventieteam) doorgeven.

Verschillende steden en gemeenten zoals o.a. Stad Gent, Stad Aalst, Stad Brugge… verschillende gemeenten in provincie Antwerpen etc. hebben geen eigen verhuurdienst parkeerborden & werfsignalisatie. De meeste steden en gemeenten verhuren ook geen parkeerborden of tijdelijke signalisatie aan B2B firma’s / professionals.

Informeer je steeds op voorhand bij je stad of gemeente. Je kan bijvoorbeeld wel zelf een vergunning aanvragen bij de stadsdiensten, maar zij zullen je er ook op wijzen dat je zelf vergunde signalisatieborden dient te huren op de private markt. Let er wel op dat je signalisatie steeds voldoet aan alle wettelijke vereisten vb. reflecterende folie, poederoranje gelakte palen, de juiste afmetingen en hoogte palen etc…conform het standaard bestek 250. Op de particuliere markt en bij kleine eenmanszaken verkrijg je vaak materiaal niet conform de wetgeving. Op die manier loop je het risico dat de politie weigert te takelen bij foutparkeerders of je ontvangt een gasboete voor het plaatsen van signalisatie die niet voldoet.

Voor Stad Gent kan je deze info ook hier nalezen.

Gezien het aantal oproepen per dag ontelbaar geworden is, hebben we er bewust voor gekozen om onze tijd maximaal te besteden aan onze (bestaande) professionele & particuliere klanten. Achter de schermen zijn we gefocust aan het werk om alle administratie rond te krijgen, je bestelling klaar te zetten en te gaan plaatsen. Je kan ons enkel telefonisch contacteren voor een vraagje van maandag tot en met vrijdag tussen 9u en 12u. Bestellingen worden sowieso nooit telefonisch aangenomen. Deze kunnen uitsluitend doorgegeven worden via de webshop of mail. Je kan ons uiteraard de hele dag door – op weekdagen – tussen 9u en 16u bereiken via mail (info@parkeerbordenhuren.be of admin@parkeerbordenhuren.be)

Alle praktische informatie en antwoorden op veelgestelde vragen zijn terug te vinden op de website. Detailinfo staat nauwkeurig en gedetailleerd uitgeschreven op de site en bij de rubriek ‘veelgestelde vragen’. Vlot bestellen gaat super snel én makkelijk via onze website of mail.

Van zodra onze contactloze afhaalbox helemaal volzet is op een bepaalde dag en/of onze planning voor het leveren van huurmateriaal is volzet, sluiten wij de webshopdeuren. Ook op zondag is het niet langer meer mogelijk om huurmateriaal af te halen of terug te brengen. Alle zondagen zijn ook geblokkeerd in de webshop. Op die dag kan je dus geen materiaal meer komen afhalen of laten leveren. Ook verlofperiodes staan geblokkeerd in onze webshop. Geef je bestelling vooraf op tijd door a.u.b.

Heb je toch last minute nog iets nodig? Stuur een mailtje naar info@parkeerbordenhuren.be en we bekijken samen of we jou nog kunnen helpen. Op weekdagen mag je doorgaans binnen de dag een antwoord verwachten op je mail.

Je huurt parkeerborden type E1, E3, E9c voor een tijdelijk parkeerverbod

Hou er rekening mee dat parkeerborden er in verschillende steden en gemeenten minstens 24u (Brugge), 48u (Gent) of 72u (Aalst) op voorhand moeten staan om buurtbewoners en politie tijdig te verwittigen. Je bent zelf verantwoordelijk om de parkeerborden tijdig te (laten) plaatsen. Zorg er dus voor dat je de juiste huurperiode selecteert. Dubbelcheck zelf bij het afrekenen.

Voorbeeld 1: je verhuis gaat door op een zaterdag. In dit geval kom je de parkeerborden afhalen op donderdagochtend en breng je ze zaterdagavond voor 20u terug via ons contactloos afhaalpunt. In dit geval kan je de huurperiode van 3 dagen selecteren. Laat je door ons plaatsen en ophalen? Onze medewerkers volgen tijdens de plaatsing-en ophalingsronde een logische route en komen niet plaatsen of ophalen op door jou gekozen tijdstippen. Om organisatorische redenen is dit niet mogelijk. Wil je er zeker van zijn dat je parkeerborden er op tijd staan wanneer je verhuis doorgaat op zaterdag? Dan laat je de parkeerborden best plaatsen door ons op woensdag en ophalen op maandag. In dit geval huur je van woensdag tot en met maandag. Detailinfo over onze plaatsingsdienst is hier terug te vinden.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het gehuurde materiaal vanaf de dag van afhaling of plaatsing door ons tot en met de dag waarop je zelf komt terugbrengen of door ons laat ophalen. Dit omvat de volledige huurperiode.

Je huurt meerdere stuks verkeersborden / verkeerssignalisatie volgens signalisatieplan

In tegenstelling tot parkeerverbodsborden type E1, E3, E9c om parkeerplaatsen vrij te houden, mogen verkeersborden volgens signalisatieplan niet op voorhand uitgezet worden op de rijbaan. Wanneer je signalisatieplan er moet staan op donderdag dan kan je op woensdag komen afhalen en op vrijdag komen terugbrengen. Je selecteert deze huurperiode in de webshop. Wanneer je door ons laat leveren en terug ophalen dan leveren we steeds 1 werkdag op voorhand. Ophaling is ook de volgende werkdag. Je selecteert dus in dit geval huurperiode woensdag (levering) tot vrijdag (ophaling).

Je bent zelf verantwoordelijk voor het gehuurde materiaal vanaf de dag van afhaling of plaatsing door ons tot en met de dag waarop je zelf komt terugbrengen of door ons laat ophalen. Dit omvat de volledige huurperiode.

Alle uitgebreide informatie over het 6/7 afhalen en terugbrengen via ons contactloos afhaalpunt kan je hier terugvinden.

Adres magazijn afhalen en terugbrengen: Scheeplosserstraat loods rechtover nr 134 Gent. Gratis parking en buiten de LEZ gelegen. Vlot bereikbaar via de R4 afrit Weba.

Onze ploegen leveren dagelijks in heel Vlaanderen en Wallonië signalisatie. Leverkosten zijn afhankelijk van de regio. Persoonlijke en vrijblijvende offerte op aanvraag via mail (admin@parkeerbordenhuren.be). Via de webshop kan je uitsluitend materiaal huren om te laten leveren en op te halen in regio Gent tegen een vast lever-en ophaaltarief. Aan te vinken bij het afrekenen in de webshop.

Start huurperiode = dag plaatsing door ons en einde huurperiode = dag ophaling door ons. Hou er rekening mee dat de parkeerborden er steeds minimaal 72 tot 48u op voorhand moeten staan (afhankelijk van de stad / gemeente waar de verkeersborden moeten staan). Selecteer a.u.b. de juiste huurperiode. Afhankelijk van waar het adres op de route ligt wordt dit op weekdagen tussen 8u en 16u geplaatst en opgehaald door ons. Het is in geen geval mogelijk om op bepaalde tijdstippen te laten leveren of ophalen. Huur dus ruim om te vermijden dat je parkeerborden er te laat staan of te vroeg opgehaald worden.

Kom je liever zelf signalisatie afhalen en terugbrengen aan ons depot in Gent? Dat kan 7/7 na tijdige online bestelling.

Al het materiaal wordt steeds compleet verhuurd. Dat wil zeggen dat alle borden steeds verhuurd worden inclusief palen, pijlen, voetstukken en onderbordjes. Je huurt nooit enkel en alleen een bord. Wij noteren ook steeds de data en uren met een krijtstift op de borden. Dit kan je doorgeven bij het afrekenen.

Je ontvangt het document met code en instructies – na het plaatsen en afrekenen van je bestelling – binnen enkele uren in je mailbox. Controleer ook zeker je spam of ongewenste mailbox. Mocht je nog steeds niets ontvangen hebben dan neem je tijdens de kantooruren contact op via mail.

  • Parkeerborden type E1: verhuis met verhuiswagen, verhuislift, kleine camionette…
  • Parkeerborden type E9c: parkeerplaats vrijhouden voor een grote vrachtwagen of een werfwagen (meestal voor meer dan 1 dag)
  • Parkeerborden type E3: parkeerplaats vrijhouden voor een chapewagen

Het correcte type parkeerborden staat steeds vermeld op je vergunning van stad / gemeente / polite. Voor alle duidelijkheid: je mag zelf niet zomaar bepalen welke parkeerborden je huurt en plaatst. Dit dien je steeds na te kijken in je vergunning en verschilt per inname.

Alle detailinfo over de aanvraag voor een tijdelijk parkeerverbod kan je hier nalezen. Om de vergunning voor een tijdelijk parkeerverbod door ons te laten aanvragen, rekenen wij €35 incl. BTW aan. Dit omvat de administratieve handling en bijhorende opvolging. Indien de vergunning reeds is ingediend door ons én er wordt gevraagd om wijzigingen aan te brengen (vb. verplaatsen zone, verplaatsen data etc.) dan wordt er een bijkomende kost aangerekend.

Wij komen in geen geval tussen bij een spoedaanvraag. Dit regel je zelf met je eigen stad of gemeente. De meeste steden en gemeenten vragen minimaal 10 tot 15 werkdagen voor het afleveren van een vergunning voor een tijdelijk parkeerverbod. Indien de stad of gemeente nog een stadsbelasting vraagt voor de inname van parkeerplaatsen dan is deze stadsbelasting steeds ten laste van de eindklant. Dit wordt steeds doorgefactureerd.

Indien er op vraag van de stad / gemeente een bijkomend signalisatie-en omleidingsplan moet opgemaakt worden dan kan u hiervoor ook bij ons terecht. Kosten voor het uittekenen van de nodige plannen hangen af van de omvang van de inname.

Dit is mogelijk. Neem contact op via mail om een vrijblijvende offerte te ontvangen.

Het is enkel mogelijk om tot maximaal 2 sets parkeerborden type E1, E3 of E9c af te halen en terug te brengen via het contactloos afhaalpunt. Kom je werfsignalisatie of een grotere bestelling (vb. materiaal voor een signalisatieplan) afhalen en terugbrengen dan kan dit uitsluitend op afspraak met het magazijn. Plaats je online bestelling en noteer bij het afrekenen wanneer je komt afhalen en terugbrengen. Het magazijn werkt uitsluitend op afspraak van maandag tot donderdag tussen 8u en 16u. Op vrijdag tussen 8u en 12u. Afhalen en terugbrengen is niet mogelijk zonder afspraak.

Op de vaste leverdagen – hier te raadplegen inclusief detailinformatie – telkens tussen 8u en 16u. Het is om organisatorische redenen niet mogelijk om een tijdstip door te geven voor levering of ophaling door ons. Onze medewerkers plaatsen volgens een logische route tussen 8u en 16u. Je ontvangt een mailtje met foto na de plaatsing. Opgelet: wanneer je parkeerverbod geldig is op vrijdag dan komen wij automatisch op maandag terug ophalen. Je kan de borden tijdens het weekend eventueel binnen stockeren en maandagochtend vanaf 8u terug buiten plaatsen voor ophaling. Graag ook correcte huurperiode doorgeven via de webshop.

Neen. Na de plaatsing van de parkeerborden en/of de werfsignalisatie ontvangt u een mail met foto’s in uw mailbox. U ontvangt zowel de foto’s van de plaatsing zelf als de foto’s van de nummerplaten van de wagens die er op dat moment geparkeerd staan. Deze nummerplaten geeft u 48u op voorhand door aan de politie. De online link kan u terugvinden op uw vergunning.

Alleen de effectieve datum / data van het parkeerverbod mogen genoteerd worden op de borden. U of wij plaatsen de parkeerborden steeds 48u op voorhand volgens de verkeerswetgeving. Op E1 en E3 borden wordt er standaard van 6u tot 22u op genoteerd tenzij u doorgeeft dat het parkeerverbod minder lang geldig is. Parkeerborden type E9c zijn uitsluitend geldig op weekdagen en dit van 7u tot 17u. Het is (door de gemeente / stad) niet toegelaten om hiervan af te wijken. Wanneer de parkeerborden door ons geplaatst worden, noteren we de gewenste data en tijdstippen op de onderborden met een krijtstift. Indien je zelf komt afhalen en terugbrengen, kan je in het contactloos afhaalpunt met een krijtstift (deze ligt klaar) je gewenste data en tijdstippen op de onderborden noteren.

Opgelet: volgens de verkeerswetgeving is het niet toegestaan om een blad papier op het onderbord van een parkeerverbod te kleven. Data en uren moeten met een witte krijtstift genoteerd worden op de onderborden. Bij fout geparkeerde wagens zal de politie weigeren om te takelen indien de data en uren er niet op genoteerd staan met een witte stift.

Hou er rekening mee dat werfsignalisatie (vb. meerdere verkeersborden, werfbarelen, bakens etc.) voor je signalisatieplan steeds 1 werkdag op voorhand geleverd wordt. Dit wordt aan de kant van de rijbaan klaargezet en de volgende werkdag na je werkzaamheden terug opgehaald. Jij of de firma die de werken komt uitvoeren, mag de signalisatie pas ‘s ochtends bij aanvang van de werken verschuiven op de rijbaan. Na de werken zet je alles terug aan de kant van de weg klaar voor ophaling door ons.

Heb je graag dat wij ‘s ochtends bij aanvang van de werken alles voor je klaarzetten? Stuur ons een mailtje voor een vrijblijvende offerte. Sets parkeerborden type E1, E3, E9c worden wel altijd – in tegenstelling tot werfsignalisatie – meteen geplaatst volgens de vergunning.

Parkeerborden type E1, E3 en E9c kunnen contactloos afgehaald worden in ons pick up & GO afhaalpunt in de Scheeplosserstraat R0134 te Gent. Dit kan 6/7 tussen 8u en 20u. Enkel mogelijk om af te halen en terug te brengen van maandag tot en met zaterdag. Niet op zondag. Bestel op weekdagen voor 12u en kom de dag erna je parkeerborden afhalen. Bestellingen die op vrijdag na 12u of tijdens het weekend geplaatst worden, kunnen op maandag na 12u afgehaald worden. Wanneer je meer dan 2 sets parkeerborden type E1, E3 of E9c of werfsignalisatie huurt dan past dit niet onze afhaalbox en dien je dit – op afspraak – af te halen in ons magazijn. Er kan een afspraak gemaakt worden van maandag tot donderdag tussen 8u en 16u. Op vrijdag tussen 8u en 12u. De afspraak kan je maken via mail of ingeven bij je online bestelling. Zonder afspraak sta je steeds voor een gesloten poort van het magazijn.

We raden je aan om zo snel mogelijk je bestelling bij ons te plaatsen. Idealiter minstens 1 week op voorhand. Zo ben je zeker dat we al het materiaal nog in voorraad hebben. Van zodra we volzet zijn of onze eigen planning het niet meer toelaat sluiten we ook de deuren van de webshop. Wanneer wij de vergunning voor jou nog moeten regelen dan geef je de bestelling op zijn minst 15 werkdagen op voorhand aan ons door. Hou rekening met feestdagen (= sluiting gemeente / stad) en het feit dat parkeerborden er minstens 48u op voorhand moeten staan.

In geval van diefstal, schade of verlies van (een deel van) het materiaal breng je ons zo snel mogelijk schriftelijk – via mail – op de hoogte. Een diefstal wordt niet telefonisch gemeld of via Whatsapp. Wanneer de parkeerborden en / of werfsignalisatie door ons geplaatst worden en op het moment van ophaling blijkt dat (een deel van) het materiaal niet meer aanwezig is op de locatie dan verwittigen wij onmiddellijk de politie. Zij doen een vaststelling en maken een PV op. Wij bezorgen je na de plaatsing ook altijd de foto’s van de plaatsing zelf als juridisch bewijsmateriaal.

Heb je een diefstalbescherming afgesloten? Klik hier om de info na te lezen.

Er wordt een huurwaarborg aangerekend wanneer er een set (of meerdere sets) parkeerborden gehuurd wordt voor twee weken of langer. Indien u in eerste instantie huurt voor maximaal 14 dagen en later een verlenging doorgeeft dan zullen wij ook automatisch – vanaf dan – een huurwaarborg in rekening brengen.

De factuur voor de waarborg wordt na het plaatsen van de bestelling doorgegeven via mail. Huurt u meerdere verkeersborden en/of een volledig signalisatieplan dan wordt er vanaf de eerste dag een huurwaarborg aangerekend. Het bedrag varieert naargelang de omvang van het aantal gehuurde artikelen. Op het einde van de huurperiode – indien het materiaal tijdig en in goede staat teruggebracht is  of opgehaald wordt door ons – wordt de huurwaarborg volledig teruggestort.

De meeste producten worden steeds binnen de week aan huis / op de werf geleverd of staan binnen de week klaar voor afhaling in Gent. U kan er voor kiezen om het aangekochte materiaal – op afspraak – zelf af te halen in ons magazijn. Bij het afrekenen kan u een afspraak maken om van maandag tot vrijdag tussen 8u en 16u uw bestelling af te halen. Vrijdag tot 12u. Uw afspraak met het magazijn is pas definitief na bevestiging via mail. Indien u vragen heeft over uw bestelling of de levertijd dan kan u contact opnemen via mail.

Kosteloos annuleren kan tot maximaal 5 werkdagen op voorhand. Er wordt bij terugbetaling wel – gelijk wanneer u de annulatie schriftelijk doorgeeft – een administratieve kost aangerekend van €18,50 exclusief BTW voor het annuleren van de bestelling, opmaken creditnota en wijzigen van onze planning. I

Indien u later dan 5 werkdagen op voorhand moet annuleren dan wordt er slechts 50% van het huurbedrag min de vaste administratiekost terugbetaald. Kan je verhuis, levering of geplande werk niet doorgaan omwille van onvoorziene omstandigheden? In dat geval kan je ons tijdig verwittigen en dan verplaatsen we de huur naar een latere datum. Annulaties en wijzigingen moeten steeds schriftelijk – via mail – doorgegeven worden. Annuleren kan niet telefonisch.

Indien u bij ons huurt en de werken zijn vroeger klaar dan voorzien dan kan u het huurmateriaal vroeger terugbrengen of laten ophalen. Er worden geen terugbetalingen gedaan. Wanneer de werken langer duren dan is het steeds mogelijk om je bestelling te verlengen. Weet je nog niet zeker wanneer je werken aflopen? Huur dan voor bijvoorbeeld 2 weken en bekijk of het noodzakelijk is om erna nog te verlengen.

In dat geval neem je contact op met de politie. Wanneer je in het bezit bent van een geldige vergunning en je de nummerplaten van de geparkeerde wagens bij een plaatsing tijdig hebt doorgegeven via het formulier ‘kennisgeving nummerplaten’ dan zal de politie de fout geparkeerde wagens wegtakelen. U hoeft dit niet aan ons te melden aangezien wij u hier niet mee verder kunnen helpen. Dergelijke zaken worden steeds afgehandeld door de lokale politie.

Onze verhuurprijzen zijn steeds gebaseerd op de geselecteerde huurperiode. Langer huren zal dus in veel gevallen voordeliger uitkomen. Je huurt voor de periode waarin je het materiaal (vermoedelijk) zal nodig hebben. Terugbetalingen worden nooit gedaan. Verlengen is wel steeds mogelijk. Voorbeeld: je huurt materiaal voor 1,5 maand en neemt later contact op met de vraag om het materiaal toch vroeger terug te brengen. Dit gaat helaas niet. Wanneer je nog niet zeker bent, huur je best eerst voor een kortere periode. Daarna kan je alsnog een verlenging doorgeven.